dinsdag 11 augustus 2009

Vakantie geboekt

25 apr 2009, 22:06
Wat is het toch altijd een heerlijk gevoel om een vakantie in het vooruitzicht te hebben. Heerlijk. Op goede vrijdag heb ik de volgende trip naar Amerika geboekt. Ik krijg maar geen genoeg van dat land en na de rondreis in de zomer van 2008 wilde ik per sé weer terug in 2009. Gelukkig is er ook nog een stel gekken dat met me mee wil dus ik hoef niet alleen te gaan!

Op zaterdag 5 september vlieg ik met Danielle, Charlotte en Rob naar Seattle. Daar begint onze 22-daagse rondreis door het westen van de Verenigde Staten. Na een volle dag Seattle vertrekken we oostwaarts richting Yellowstone National Park (daar woont Yogi Bear, lol). Na Yellowstone rijden we zuidelijk langs het Great Salt Lake dwars door Utah naar de vele Canyons rond de grens van Arizona & Utah. We blijven een aantal dagen in dit gebied en gaan hier onder andere de volgende dingen zien: Bryce Canyon, Grand Canyon North Rim, Antelope Canyon en Monument Valley. Volgens mij gaat dit qua langschap en natuur één van de mooiste stukjes Amerika worden die ik heb gezien. Als we in dit gebied klaar zijn zakken we nog wat verder af naar het zuiden (met een stop bij Canyon de Chelly) totdat we in de buurt van Gallup, New Mexico de beroemde Route 66 op gaan. Voor “the mother road” nemen we twee dagen de tijd en naast alle leuke Route 66 stops en plaatsjes gaan we verder nog onder andere stoppen bij de Barringkrater en het Petrified National Forest. Via de Hoover Dam rijden we vervolgens naar een van mijn favoriete plekjes ter wereld: Vegas!!! Heerlijk om daar weer terug te keren en twee dagen de tijd te hebben om gek te doen. We doen hier lekker decadent en gaan logeren in een suite in het Caesar’s Palace.

Eenmaal weer weg uit Vegas rijden we dwars door de Death Valley richting Yosemite National Park. Onderweg slapen we net als vorig jaar in de Furnace Creek Ranch. Ik kijk er alweer enorm naar uit om lekker in Californië te zijn en te genieten van dit prachtige park. Vanuit Yosemite karren we door naar San Francisco waar we onze vakantie afsluiten. In tegenstelling tot afgelopen zomer gaat het dit jaar wel lukken om Alcatraz te bezoeken!
De tickets zijn in ieder geval geboekt en het verlof op het werk is geregeld.

Inmiddels hebben we ook ons eerste hotel geboekt (www.moosecreekcabin.com). Volgende stap is het uitzoeken en reserveren van een auto. Het wordt in ieder geval geen Fiat, hahaha. We nemen waarschijnlijk een flinke wagen daar, net als verleden jaar. Een Chrysler of een Chevrolet ligt het meest voor de hand. Ook gaan we het Caesar’s Palace in Las Vegas en nog enkele hotels al vastleggen zodat we niet het risico lopen dat de hotels waar we in willen al vol zitten als we er zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten