dinsdag 11 augustus 2009

Travelling

19 dec 2007, 22:45
Vakanties, reizen... heerlijk! Ik kan er geen genoeg van krijgen. Net terug van een weekendje Londen en nu alweer zin in de volgende trip. Laar mij maar lekker over de aardbol rondgaan, dan ben ik gelukkig

Welke landen ben ik al allemaal geweest?
In willekeurige volgorde: Cambodja, Maleisië, Cuba, Amerika, Frankrijk, Spanje, Zwitserland, Griekenland, Duitsland, Italië, Engeland, Egypte, Thailand, Laos, en uiteraard allerlei trips in de Benelux zelf.

Welke bestemming is favoriet?
Italië als land blijft hoe dan ook favoriet, heerlijk, je straft me niet als je me daar elk jaar heenstuurt Rome was adembenemend, maar ook Toscane is prachtig. En dan het eten... verukkelijk! Ook van Azië kan ik meer dan genieten. Plekken als Angkor Wat in Siem Reap en het Royal Palace in Bangkok waren echt helemaal geweldig. Cuba was heel apart, met Havana als absoluut hoogtepunt, wat een heerlijke stad! Ook stedentrips doe ik graag. Steden als Barcelona, New York, Rome en Londen waren super.

Amerika
Momenteel overheerst m'n Amerika tik weer flink. Het begon met New York en Washington in 2004. Dat waren echt 9 fantastische dagen. In 2006 ben ik nar Florida geweest, dat was ook erg gaaf. Voor juli 2008 hebben we inmiddels 3 weken westkust geboekt. Lekker met een auto Californie doorkruisen en als extratje daar een paar dagen Vegas en de Grand Canyon erbij. Ik kan nu al niet meer wachten tot we eindelijk kunnen gaan!

Verdere plannen
Een absolute droom is een American Football wedstrijd uit de NFL bijwonen. Daarom zit ik al voorzichtig wat te denken en te plannen om in 2009 een kleine week Boston te gaan doen en daar dan een wedstrijd van de Patriots aan te koppelen. Verder ben ik in Azië nog lang niet klaar, Vietnam en Birma staan hoog op m'n lijst; maar ook China, Nepal en India staan daar ooit nog eens op de planning. Beestjes kijken in Afrika is ook een serieuze optie voor 2009. Kenia en Tanzania lijkt me fantastisch. Mexico wil ik ook absoluut een keer naartoe. Sowieso wil ik meer van Latijns Amerika zien. Inca trail in Peru, Chili, Brazilië, etc. zou ook wel heel gaaf zijn. Maar lekker weer naar het Caribisch gebied zou ook heerlijk zijn. Wat stedentrips betreft staan Parijs (ik wil het Louvre zien!!!), Istanbul, Praag en Wenen hoog bovenaan mijn lijst. Voor 2008 komt er denk ik sowieso nog lekker een weekje relaxen aan de Costa Blanca bij met m'n Zwitserse vrienden. Ook ben ik bij vrienden in Bristol uitgenodigd dus dat gaat er hopelijk ook nog snel aankomen. En tot slot zit ik in juni sowieso een weekje in Zwitserland met het EK Voetbal (ik hoop dat ik kaarten krijg toegewezen!).

Waar ga ik heen terug?
Naar Italië en Amerika zal ik denk ik de rest van m'n leven blijven teruggaan. In beide landen ben ik nog lang niet klaar. Als de kosten beperkt moeten gaan worden is Egypte weer een heel serieuze optie om nog eens te doen. Maar ook in Rome en New York kom ik zeker terug.

Met wie reis ik?
Dat verschilt echt per reis. Ik heb denk ik het meest gereisd met m'n nichtje Charlotte en haar man (o.a. Cambodja en Cuba). Ook reis ik erg graag met m'n Zwitserse vrienden Gina, Paul, Samantha en Florence (o.a. Florida en Spanje). Maar ook Danielle blijft hoog scoren op het lijstje van favo reispartners (o.a. New York en Londen).

Ok, that's it zo'n beetje. Een klein beetje inzicht in mijn op één na grootste hobby. Binnenkort een nieuw stukje over mijn allergrootste hobby!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten