dinsdag 11 augustus 2009

De zomer van 2008

13 aug 2008, 23:12
De zomer van 2008 begon voor mij vroeg dit jaar. Vanaf 7 juni schakelde ik in feite al in de vakantie-stand. Het EK begon en als Oranje meedoet aan een groot toernooi dan maken we daar altijd een feest van. Van 7 t/m 15 juni ha ik mijn eerste weekje verlof deze zomer. Om maar niets van het EK te hoeven missen Het EK was echt fantastich. Ik heb 3 weken (naja, 2 eigenlijk want daarna lagen we eruit) met volle teugen genoten. Voor een uitgebreider verslag van mijn EK belevenissen zie de blog “Oranje…”. Het waren in ieder geval 3 onvergetelijke weken!

Toen het EK was afgelopen was het aftellen geblazen tot de reis naar Amerika. Gelukkig zat er maar een weekje tussen. Dat werd overigens wel een heftig weekje. Een minpuntje aan de zomer. Flinke reorganisatie op het werk en ineens was ik mijn functie kwijt. Lees: mijn functie. Gelukkig niet mijn baan want werk is er zat en daarbij heb ik een vast contract. De boel werd flink geshuffeld en helaas, na mijn zomervakantie zou mijn functie van ad interim teamleider bij de backoffice van de telefonische verkoop vervallen. Flink balen natuurlijk, maar je doet er niks aan. Ik wist van het begin af aan dat het ineens gedaan kon zijn omdat ik er op ad interim basis zat. Maar goed, dat maakt het er niet minder vervelend om. Ook de functie die ik daarvoor heb uitgeoefend kwam te vervallen. Na de zomervakantie werd het dus orders doorvoeren; niet ideaal natuurlijk als je ruim 1,5 jaar heel ander werk hebt gedaan en op een heel ander niveau hebt gecommuniceerd en geopereerd. We zien het wel hoe het gaat lopen, ik hou mijn ogen en oren ondertussen open voor leuke functies

En toen was het eindelijk zover! De reis die we al in augustus vorig jaar hadden uitgestippeld en in september hadden geboekt stond na heel lang wachten voor de deur. Wat had ik hier naar uitgekeken… Natuurlijk was het weer zo om. Maar goed, of je nou 2 weken, 3 weken of 6 weken gaat: time flies when you’re having fun. In 22 dagen hebben we Californië, Nevada en Arizona doorkruist en het is uiteindelijk 1 van mijn mooiste vakanties geworden. Ik vond het helemaal super. San Francisco (waar we begonnen) is een bruisende prachtstad, de nationale parken waar we vervolgens doorheen gingen (yosemite, sequoia, death valley en de grand canyon) waren adembenemend mooi, Las Vegas was een fantastische ervaring, Route 66 was mega gaaf en de coastal range (inclusief stadjes als Santa Barbara en Monterey) waren super. Enige tegenvallende deze vakantie was Los Angeles. Dat was niet mijn ding. Hoe gek ik ook ben op grote steden, LA kon me niet bekoren. Maar kort samengevat was de vakantie echt heel gaaf. Ik ben inmiddels ruim 2 weken terug en heb nog steeds heimwee. Heimwee naar een vakantielocatie heb ik eerder alleen gehad naar Havana en New York City. Ik zal zeer binnenkort wat foto’s van de vakantie op m’n hyves zetten. We hebben er ruim 2000 dus het is nogal een sorteerwerk, hahaha. Momenteel werk ik aan een uitgebreid reisverslag dus die zal ik ook posten tegen de tijd dat ik het af heb.

Gelukkig had ik na de vakantie nog een weekje vrij zodat ik even kon bijkomen. Ik had weer flink last van een jetlag dus ik moet er niet aan denken dat ik meteen had moeten werken. In mijn weekje vrij heb ik nog allerlei leuke dingen gedaan. Heb me bijvoorbeeld de Wii eindelijk aangeschaft. Hartstikke leuk is dat, compleet nieuwe manier van computergames spelen. Super! Ook allerlei oude NES spelletjes zoals Mario en Zelda heb ik gedownload en erop gezet. Ook weer heel leuk om die te spelen. Verder ben ik nog een dagje met Danielle naar het Gaiapark geweest, dat was ook weer leuk om terug te zien nadat ik er een kleine 1,5 jaar niet geweest was.

Anyway, begin augustus was voor mij de zomer gedaan. Het harde arbeidersleven begon weer. Heb er nu gelukkig ook niet zo’n moeite mee dat het minder goed weer is. Als het heerlijk warm weer is is het nogal balen als je moet werken… Als volgend jaar zomer half zo leuk wordt als deze zomer dan ben ik in ieder geval tevreden. Maar dat gaat helemaal goed komen met bijvoorbeeld het WMC in Kerkrade. Ondertussen ben ik al voorzichtig begonnen met een nieuwe Amerika reis te plannen voor najaar volgend jaar, zo hou ik mezelf bezig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten