dinsdag 11 augustus 2009

Oranje

22 jun 2008, 23:15
Toch ff een paar zinnetjes neerknallen over de afgelopen twee weken... Ik heb er een heel gek gevoel over.

Gisteravond terecht uitgeschakeld door Guus en co. Flink kut. Wänn nit jetzt wänn dä zingt Sina. En dat dacht ik dit jaar wederom. De voetbalfrustraties van het steeds (net niet) winnen van een EK of WK beginnen zich echt op te stapelen bij mij. Na de historische wedstrijden tegen Italië en Frankrijk leek niets de titel meer in de weg te staan voor Oranje. En dan toch eruit tegen de Russen. We waren niet goed, het flitste niet zoals het eerder wel flitste... Elk toernooi speel je wel 1 of 2 slechte wedstrijden, maar ook die moet je dan winnen. Mission failed... Alwéér!

Volgend toernooi beter denk ik elke keer maar weer. San Marco en z'n staf hebben in ieder geval een fantastisch elftal neergezet uiteindelijk. Ome Bert kan het klakkeloos over nemen. En als de resultaten achterblijven bewijst hij dat hij een matige trainer is. Maar goed, we gaan het meemaken met hem.

Ik heb in ieder al ondanks de uitschakeling een fantastisch EK beleefd. De openingswedstrijd tegen de wereldkampioen lekker thuis in de tuin gekeken met familie en vrienden. Heerlijke wedstrijd en dus meteen een gezellige avond. De dag erna richting Basel, waar ik op woensdag een van de fanzones een erg gezellige maar zeinatte avond beleefde tussen een paar duizend Zwitsers (Hopp Schwiitz). Dat was het eerste opwarmetje want de dag erna hebben we genoten van de nederlaag van de Duisters. Vervolgens op vrijdag de 13e 's ochtends vroeg richting de Oranjecamping in Neuenegg bij Bern. Toen de tentjes opstonden en de camping was verkend richting de binnenstad van Bern. Wat een enorm feest! Wat ik deze dag hier heb beleefd behoort ongetwijfeld tot mijn mooiste voetbalherinneringen. Het gevoel en de dag kun je moeilijk onder woorden brengen. Ik laat de foto's en filmpjes die ik heb geupload dan ook maar voor zich spreken!

Een dag later terug naar Basel waarik logeerde met één van de grootste katers allertijden, hahaha. Gelukkig kon ik nog een dagje uitrusten voor ik weer aan de treinreis naar huis moest beginnen.

"Naar huis? Shit, we zijn groepshoofd. Dan mis ik de kwartfinale feesten hier in Basel." Snel nog kaartjes voor de trein gereserveerd en toen op zondagmiddag weer naar huis. Vier dagen werken met tussendoor nog een relaxwedstrijdje tegen de Roemenend en vervolgens op donderdagavond weer met de trein terug naar Basel.

Vrijdag overdag de gemiste topper tussen Portugal en Duitsland teruggekeken en 's avonds naar het dorp. Waar we lekker hebben gegeten en gedronken en samen met een stel Rotterdammers naar Kroatië - Turkye hebben gekeken. Erg gezellige avond afgezien van de homofiele, dronken duitser die maar vervelender en vervelender werd. Saaie kwartfinale overigens, met een verassende winnaar.

Volgende dag vroeg op, beetje nerveus lopen doen in huis en vervolgend tegen 12 uur op de trein naar de stad en feesten maar. Ik weet niet wat mooier was, Bern of Basel... Ik neig naar Bern omdat we daar wonnen en in Basel niet. Maar het was in ieder geval schitterend! Onbeschrijflijk schitterend.

Het was een prachtig toernooi. Ervaringen die ik nooit zal vergeten en herinneringen die ik voor altijd zal blijven koesteren. Maar toch weer met die vervelende bijsmaak: wéér niet!

Anyway: Bern en Basel waren van óns!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten