dinsdag 11 augustus 2009

Na tien jaar ben ik weer een niet-roker: the sequel

13 aug 2008, 23:07
Ok, toch maar even kort een update van mijn rook perikelen…

Om met de deur in huis te vallen: ik ben gezwicht. Sinds een paar weken rook ik weer Het is me dus niet gelukt. Een dikke 5 maanden heb ik het volgehouden. Ook na 5 maanden was het gevoel nog precies hetzelfde als toen ik net gestopt was. En daar leek geen einde aan te komen. Elke ochtend weer die drang naar een peuk als je opstaat. En na elke maaltijd miste ik mijn standaard nicotine toetje. Het was 5 maanden afzien…

Toen ik voorafgaand aan de EK wedstrijd Nederland-Frankrijk in Bern op een van de fanzones was sloegen de zenuwen toe. Om je heen zie je iedereen roken. Na lang twijfelen was het gedaan, ik heb een sigaret gevraagd aan een vriendelijke Zwitserse vrouw. Gladstone… bah, hij smaakte niet eens. Maar goed, het idee om weer te roken was zo bevredigend, hahaha. Daarna nog twee sigaretten gehad van een Oranjegek uit Twente en later op de avond kwam ik de aardige Zwitserse weer tegen en kreeg ik er nog een. Vier peuken dus… Vervolgens weer een week niet gerookt totdat de avond voor Rusland-Nederland aanbrak. In een dorpskroeg in Frenkendorf zaten we naar Kroatië-Turkye te kijken met een aantal mensen (3 dronken Rotterdammers, 2 Limburgers, 1 Turkse, vervelende dronken Duitse homo en een handjevol Zwitsers). Gezellig avond was dat. Echter toen de discussies over de komende wedstrijd van Oranje eraan kwamen begonnen de zenuwen ook te komen. Uiteindelijk maar een pakje gaan halen. Dat is de volgende dag met Rusland-Nederland dan ook opgegaan.

Vervolgens weer even niet gerookt totdat ik een week voor mijn vakantie weer zwichtte op het werk. Daar heb ik de hele week sigaretten “gebietst” van collega’s…. Zondag 6 juli stond ik in Frankfurt in een tax free shop. Klaar om 22 dagen op vakantie te gaan in Amerika. De belastingvrije sloffen lachten me aan daar. Ik heb er vervolgens één meegenomen en toen was het gedaan. Ik had er echt geen zin in om mezelf 3 weken lang op vakantie te gaan kwellen. Ik had immers vakantie De slof is nagenoeg opgegaan in die drie weken. 10 pakjes in 22 dagen, dat viel overigens wel mee. Zeker als je nagaat dat ik voor mijn stoppartij meer dan een pakje per dag wegknalde.

De grootste verassing van mijn niet roken avontuurtje kwam toen ik op de weegschaal ging staan…. 12 kilo erbij…. Ik wist wel dat ik aangekomen was, maar dat het zo erg was had ik niet gedacht. Je gaat vervanging zoeken als je niet rookt. En nou moet ik zeggen dat ik in die 5 maanden niet heb gegeten maar gevreten. Maar goed, dat gaan we er nu weer aftrainen dacht ik zo. Heb me de Wii Fit aangeschaft, ben eens benieuwd of het gaat helpen Ik wil nog steeds van het roken afkomen hoor, dus er komt zeer zeker een nieuwe poging. Het is en blijft ongezond en veel te duur. En het horeca rookverbod werkt ook niet echt bevorderlijk. Ik rook in ieder geval niet meer in huis. Ik ga standaard naar buiten om te roken. Dat scheelt iig al een hoop. Toen ik nog binnen rookte knalde ik vooral achter de computer de één na de ander weg.

We zullen zien hoe het loopt, voorlopig toch maar weer ff lekker ervan genieten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten