zondag 1 november 2009

De klassieker

Is dan mijn werk gedaan
Dan kan ik de straat op gaan
Dan zie je op de baan
Geen koster meer voor je staan
Dan zie je de vrolijke snuiter
Als koster zo jong en fijn
Want om altijd als koster te leven
Moet je stapel mesjogge voor zijn
Lang leve het bier en de klare
Het heerlijk nat van Schiedam
De vrouwen de wijn en de sigaren
In ons heerlijk mooi Amsterdam


Het schalt door de ArenA, een heerlijk opwarmertje gezongen door Hazes-wannabe Johnny Romein, en langzaam begint het stadion te kolken. De klassieker staat op het punt van beginnen en de sfeer is opgelaten. Als ik vervolgens de eerste tonen van de Ajax-marsch hoor en de spelers komen het veld op heb ik het kippenvel op m’n armen staan. Het is en blijft een aparte wedstrijd, los van alle anderen. En wat een resultaat vandaag!!! De kakkerlakken uit rotjeknor zijn eens te meer verslagen, het geeft elke keer weer een geweldig gevoel. Heerlijk was het in de ArenA vanmiddag. 5-1 winst, zo willen we het zien :-) Een heerlijke wedstrijd van Ajax kant met een heerlijk sfeertje eromheen en vijf heerlijke doelpunten! Het gaat goed met mijn cluppie en langzaam maar zeker krijg ik het gevoel dat het dit jaar eindelijk weer eens gaat lukken. Eind april sta ik op het Leidseplein te feesten!

Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten