dinsdag 22 september 2009

Live from America, part two!

Helaas zitten we alweer in de laatste week van onze vakantie. Het gaat razendsnel en pas thuis zal het allemaal tot ons gaan doordringen hoe ontzettend veel we hier hebben gezien.

Na mijn vorige blog zijn we in misschien wel het mooiste gebied van Amerika geweest. Bryce Canyon en Antelope Canyon waren adembenemend mooi en de North Rim van de Grand Canyon was imponerend. Monument Valley was werkelijk prachtig om te zien. Je ziet het op foto's en tv, maar als je er dan ineens tussenstaat krijg je toch wel wat kippenvel momenten. Daarna over de route 66... Dat was weer erg leuk. Het dorpje Williams met zijn echte route 66 sfeertje was geweldig. Daar hebben we ook de leukste slaapplaats gehad. Het tot bed and breakfast omgebouwde bordeel uit de wild west tijd was echt fantastisch. De hooverdam was ook weer gaaf om terug te zien. Dit keer zijn we er ook in geweest. Een erg interessante tour.

En toen kwam Vegas...... Wat een heerlijke plek is dat toch. Om er nog een schepje bovenop te doen hebben we onze kamer nog ge-upgrade. De kamer was enorm en gaaf :-) Het enorme bubbelbad was een waar hoogtepunt van de vakantie, hahaha. We waren er vroeg dus we hadden ruim anderhalve dag. Wederom was het bloedheet (45 graden zal het zeker zijn geweest), maar dat mocht de pret niet drukken. Na de eerste halve dag Vegas had ik een kleine 150 dollar gescoord aan de fruitautomaten. De dag erna helaas bijna 100 dollar eraan verloren. Geen miljonair geworden, maar toch met 50 dollar winst weg uit Vegas. Hahahaha. Overdag zijn we allemaal een eigen kant op gegaan. Ik heb lekker op mijn eigen tempo door Vegas geslenterd en lekker veel hotels bekeken en zowaar geshopped. 's Avonds goed decadent gegeten met zijn vieren in het Paris hotel en daarna de Eiffeltoren omhoog. Wat was dat gaaf om Vegas in al zijn pracht en praal van zo hoog te zien. Van de fonteinen van het Bellagio kreeg ik ook maar geen genoeg. Fantastisch weer. Ik geloof dat ik de show wel 6 keer gezien heb.

We dachten dat we het warm hadden in Vegas, maar gisteren in de Death Valley kwam daar nog een schepje bovenop. Wat een hitte alweer... Vandaag zijn we naar Bodie geweest. Onze auto moest zo'n 15 kilometer afzien op een onverharde weg, maar toen we er eenmaal waren hadden we ook wat. Gaaf om zo'n echt verlaten wild west stadje in the middle of nowhere eens te zien. Vanavond zitten we in een prima motel in Lee Vining, California. Aan de voet van de Tioga pass (die na de bosbranden gelukkig weer open is) die ons dwars door Yosemite Valley leidt. Yosemite vond ik vorig jaar al schitterend dus daar verheug ik me nu ook bijzonder op!

Daarna het "toetje" San Francisco en dan zit het er helaas alweer op. Als ik het zo typ krijg ik er al slechte zin van dat het bijna weer om is, maarja.... all good things come to an end. En thuiskomen is straks ook weer heerlijk. Aan de smsjes die ik af en toe binnen krijg mis ik geloof ik niet veel thuis. Is het nog steeds lekker weer? Mijn cluppie doet het goed hoorde ik :-) 6-0 en 4-0 zijn uitslagen die ik graag hoor.

Inmiddels hebben we 2500 miles gereden vanaf Seattle en we gaan dus nu beginnen aan de laatste miles.

P.s. Mijn verslaving aan de pumpkin spice latte van starbucks neemt inmiddels ernstige vormen aan.

4 opmerkingen:

  1. Gaaf om te te lezen, van Charlotte tot nu toe weinig updates en nu weet ik toch iets meer ;-)

    Geniet van de laatste dagen !!!

    groetjes Beppie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt goed allemaal zeg en leuk om te lezen..ik wacht geduldig op mijn toetje..het verslag en de foto's van Charlot ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt heel leuk om te lezen, ook ik ben heel benieuwd naar de foto's en het uitgebreide verslag.....

    BeantwoordenVerwijderen